tisdag 13 juli 2010

Som i en vind är den här

Sommaren! Vi har nu anlänt till Mockfjärd som är en by utanför Borlänge. Vi bor i ett stort fint hus med sjöutsikt, härlig trädgård och trevligt sällskap. Huset ägs av mina föreståndare i Transtrand och detta är vår lilla semester tillsammans som personal innan jag far tillbaka till Sthlm och resten åker upp till fjällen igen. Idag har vi grillat och badat i sjön som var 24°c varmt och jag har försökt lära mig fjärilssim, det gick bra tycker iaf jag, mina medmänniskor kanske tycker annat, dem som såg mig vill säga. I morgon blir det Loppis och häng för hela slanten. Sällskapet och platsen kan inte bli mer sommar, det är underbart här. Min sängkamrat Mandy Pand och jag fick en stor dubbelsäng för oss själva, detta kallas livet. På onsdag lämnar jag denna idyll för Sthlm. Lite nervöst är det i magen, ingenting som inte går över men nu närmar dagarna sig mer och mer. Min planering kommer få bli punktlig om jag ska hinna träffa alla innan jag åker, men med lite hjälp från ovan kommer det fixa sig.



"Nu mina ungar nu ska ni sova
alla små ungar i sina sängar
Och deras mammor och deras pappor
alla ska sova för nu är det natt
sova ska också vareviga katt."


16°c Mockfjärd
27°c Taiwan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar