tisdag 6 juli 2010

Som en boll kommer jag tillbaks till dig


Jag ska börja med att berätta att det första jag ska göra när jag kommer tillbaka till Sthlm är att införskaffa nya glasögon. Mina har nu blivit så pass repiga att jag får nästan mer ont i huvudet när de sitter på än utan. Min vän Emma S vet jag stöttar mig i detta för hon har sagt åt mig i ett år nu att jag borde införskaffa ett par nya. Jag har redan funnit dem till ett bra pris och hoppas att de finns kvar i butik.

En annan god vän, Mandy Pand har nu hamnat i ett träsk som hon aldrig trodde hon skulle hamna i Twilight-träsket där jag liksom många andra damer i min ålder och nedåt fastnat i. Vi har fått låna böckerna av en annan god vän som jag kallar henne numera efter snart en månad tillsammans i fjällen, Honey Bynn´s syster. Jag o Mandy Pand ligger i var sin säng och gottar oss i dessa böcker som faktiskt på baksidan förvarnar om att de är beroende framkallande :)

Efter en lång sträckläsning i går natt har denna dagen vart lite seg men jag säger som min husmor här uppe "Jag förstår inte hur du Blanche kan få så mycket gjort när du jobbar så lugnt, men det får du" Mycket fin kvinna vår husmor.

Vi (jag och mina flickor här uppe) såg filmen Eclipse i går inne i Mora. När vi efter en timme o en kvart kom till Bion så var det stängt. Vi blev helt förskräckta, hade vi åkt hela den biten för en film som vi inte kommer att få se, men som jag redan sagt så fick vi se den. O vilken film därefter, ja,a vilken film. Den bar på allt. Kärlek kärlek, en tro, kärlek kärlek och action o kärlek o gnabb. Den har dock fått mitt jag att nu mer än någonsin vilja ha en man i mitt liv som kan ge mig den trygghet som finns i rollfigurerna men jag och mina kära väninnor har fått bita ihop och påmint oss flera gånger om att de bara är rollfigurer. Tråkigt men sant.


Om jag hade allt
vad hade jag då?
Om jag drömde att jag hade allt,
vad skulle jag då ha?
Vad betyder allt om allt bara är ett ord?
Vem har allt, och ändå är lycklig?
Om jag hade allt,
vad hade jag då?
I mitt liv är allt, de som är grundläggande,
tron, kärleken och hoppet!
O tänker jag till så har jag då allt.
Allt är visserligen ett ord med kraft
men inget ord är ett ord i kraft om inte
tron, hoppet och kärleken står bakom.
Om jag drömde att jag hade allt,
vad skulle jag då ha?
Tron, Hoppet och Kärleken.

Och det vill jag tacka min mor för.




Mandy i sitt beroende. Hon började läsa första boken i går o är nu på andra.
Beroende framkallande, Javisst!


Dessa är två av dem som får mig att trivas så bra här uppe, vad vore livet utan skratt och munspel.
Tack för en fantastisk tid.

Vi i Mora.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar