onsdag 7 juli 2010

Baka en liten kaka eller en vaniljbulle?


Sjukt glad vart jag idan då Honey Bynn kom upp på rummer där jag låg o läste i "Så länge vi båda andas" av Stephenie Meyer. Nu har jag mindre än 100 sidor kvar i min bok :D Hon bar något bakom ryggen och kom fram till mig tog fram de hon hade bakom ryggen och det var en bok om förlovningen, Daniel och Viktorias förlovning. Tack du är Fin!

Som månen i mitt fönster
liknar du den vita springaren
Jag håller hårt i din hand där vi står vid klippkanten
ser solen och månen mötas och byta plats
ser stjärnorna vandra upp som ståtliga varelser på himlavalvet
Vi ler med vissheten om att evigheten bär oss.
Vi säger nu godnatt. Jag säger godnatt.


Vad vore verkligen livet utan allt skratt. Jag hade nästan inte överlevt I Transtrand utan er, det måste jag säga. Ni förgyller varje dag med era härliga jag. Jag kan inte skriva detta för få gånger till er; Tack!

Jag har fått brev idag; Tack Tack Tack du vackra! Det kommer ett svar när du minst anar det. Glädjen som föll över mig när jag fick höra att det fanns ett brev till mig var så stor. Inget mail i världen kan överträffa glädjen som finns i vykort o i brev, hederlig post.





Dagens uppgift, att baka vaniljbullar.

12°c Transtrand
28°c Taiwan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar