fredag 2 juli 2010

Att göra och förstå


1. Läsa ut boken "Upp ur fåtöljen" av George Verwer och skriva en recension om den
2. Skriva ett landsstudie om Taiwan
3. Genomföra en läkarundersökning (om det är någon som känner en läkare som skulle kunna göra detta utan någon större kostnad hör av dig).
4. Skriva under alla papper till ambassaden och skicka in dem
5. Och skriv klart min intervju med min Lärare om ämnet Mission.

Om du pratar med mig under denna period som leder innan jag far ut kan du fråga hur det går med detta för jag måste få in det innan jag far. :)

Läser just nu i boken och den är uppfriskande. Den talar om vikten att både vara och göra och att vi som kristna i församlingen inte ska välja antingen eller.

"Ett kristet liv i kärlek - oavsett vad man jobbar med - är ett vittnesbörd i sig självt. Apostlagärningarna och kyrkans historia visar att om man vill vara ett vittne innebär det också att oförskräckt våga tala om Jesus Kristus."

Vid mitt bröst vilar det som påminner mig om vart min kraft kommer i från.
Vid mitt bröst vilar det som ger mig styrka att kliva upp varje morgon.
Korset som vilar är min påminnelse om att livet blir evigt när jag vandrar med Herre.

"Allt förmår jag genom honom som ger mig kraft" Filiperbrevet 4:13

Boken talar även om vikten att inte glömma bort att du är människa. Att du trotts att du är ledd av den helige inte får glömma bort de mänskliga faktorerna. Du är en människa som gör misstag, som är fylld med svaghet och självömkan och som får kämpa med olika saker här i livet. Ock känner du dig liten och svag när du tänker på missionsuppdragets storlek så ska du påminna dig om det som står skrivet i 2 Koritsebrevet 12:-10;
Tre gånger har jag bett Herren att den skall lämna mig i fred. Men han svarade: "Min nåd är allt du behöver." Ja, i svagheten blir kraften störst. Därför vill jag helst skryta med min svaghet, så att Kristi kraft kan omsluta mig. Jag gläds åt svaghet, förolämpningar, svårigheter, förföljelser och nöd när det är för Kristi skull.
Ty när jag är svag, är jag stark.
Detta skriver Paulus.

Nu ska vi hyra Twilight filmerna och gosa ner oss i soffan. Ska se den tredje filmen på måndag i Mora så ny förbereder vi oss bara .

LOVE







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar