onsdag 28 juli 2010

EKOT - resonansen från sanningen


Jag hör ett eko, ett eko som fyller helheten omkring mig
mina tankar, mina hjärtslag, mina andetag
I allt detta kommer resonansen från Herren, Helheten är Han
Ekot, resonansen hör jag i bröstet i mina andetag i hjärtslagen i mina tankar
Jag hör ett eko, ett eko som fyller helheten som fyller tomrummet som fyller mig
med all den kärlek jag behöver.

Vem har sagt att en upprepning är någonting negativt. Visst kan jag tycka att det blir för mycket när ens mors kusiner säger för 100:de gången; vad mycket du har växt. Ett Eko som aldrig tycks sluta. Men när någon för 20:de gången talar om för dig att du är värd allt besvär. Inte vill jag då kasta bort det som är ekot om det är sant. Dock svårt att ta det till sig. Måste funderas över. Överanalyseras som vissa hade kallat min tankegång. Men jag tycker om Ekon framförallt om de som ger en styrka de som lämnar efterklang. Som Herrens ord i 1 Kor 13
Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.

Kan man nå framtiden om dåtiden hela tiden knackar på?

19° Stockholm
26° Taiwan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar