fredag 9 juli 2010

Lingon i skogen

Jag har läst en bok på 555 sidor på 3 och en halv. Jag är så stolt över mig själv. Nu kan jag berätta hur Twilight serien slutar för den som är intresserad. Och nu kan jag komma tillbaks till det sociala livet igen, har inte vart där på tre dagar nu. Honey Bynn drog mig dock en gång under dessa dagar till det sociala livet tillsammans med Allsång på Skansen, mycket trevlig, tack.

Jag kommer att sakna Hösten i Sverige när jag åker till Taiwan. Det är min favorit av årstider med alla dess färger och mönster och kala träd i sina ståtliga siluetter. Idag har det var så mycket regn i luften att jag trott att det vart höst. Regnet får mig att känna en renhet i sinnet. Det hjälper mig att tänka klart och hjälper mig att andas lätt. Jag har stått och tittat på träden som i vinden svajar och på gräset som suger åt sig det blöta från himlen. Funderat över hur det känns att vara en älg eller en björn när det regnar. Gömmer de sig för regnet? Förmodligen inte.

Knotten har kommit. Vilka små skitar till djur. Vilken nytta gör dem kan någon tala om det för mig? Vet att vi säger så om myggen men knotten de syns knappt o så biter de hål på min kropp o det gör mer än ont.

Mandy Pand skrattar just nu högt åt ett parti i den nu tredje boken i Twilight serien. Vi startade samtidigt i måndags kl 21 och hon har nu läst ut de två första. De är dock tunnare än den jag har läst men jag måste ändå säga, fascinerande.


10°c Transtrand
27°c Taiwan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar