fredag 9 juli 2010

Nyckeln till frihet


Vad ger världen en man i ålderdom efter hans frihet blivit honom given?
Hoppet är kanske det vitsigaste vi har här i livet. Om vi tappar det så har vi tappar allt.
Vänner förgyller allt och hjälper dig se den riktiga världen om de är sanna vänner. Att hoppas får hjärtat att fortsätta vandra, får kroppen att fortsätta gå och fortsätta andas. Hoppet, hoppet, vad vore livet utan hoppet? Mitt liv utan hopp vore meningslöst och mörkt. Det finns ett ljus i tunneln och jag ser det.
Vad ger världen en man i ålderdom efter hans frihet blivit honom given?
Om han vill, mitt leende, en vän.

Våga bygga relationer. Våga vårda dem. Och hålla i dem.
Om du behöver hjälp tveka inte, hör av dig så ska jag se vad jag kan göra


Två av mina bäst bevarade vänner.
Vänner som hjälper mig hålla hoppet uppe, Ni är bra!


14°c Transtrand
28°c Taiwan

3 kommentarer: