torsdag 1 juli 2010

Jag har en blogg jag har en blogg jag har en blogg

Nu är jag påväg. Köpte våra biljetter idag jag åker den 31 augusti tillsammans med min nya väninna Ellen. Vi ska åka till TAIWAN och vara bort i 9 månader om allt går som planerat. Ska arbeta på en Coffe Shop servera kaffe och bullar och be böner om dagarna och framför allt tala engelska med studenterna där.

Jag har alltså skaffat mig en blogg främst och (tror jag) endast för att jag nu ska resa ut och jag kommer inte hinna skriva till er alla här/där hemma. Trodde aldrig dagen skulle komma då jag Princessan på den vita stolen skulla komma hit men nu är jag här och det känns nästan lika spännande som att Viktoria och Daniel nu är gifta :D Har följt deras bröllopsplaneringar och grät stora floder då de entrade kyrkan här om helgen. Och självklart även drömt mig bort till den dag (om den kommer, hoppas och ber för att den ska) då jag själv står brud.

Men när jag tänker efter lite till så har jag även skaffat denna blogg för att ni genom mina ord ska få smaka lite på livet som PrincesseBlanche.

Jag ska alltså bo i ett främmande land i några månader och lära mig dess kultur och leka med dess invånare. Det känns lovande. Här om kvällen fick jag dock lite av en panik/ nervositets attack som tack och lov A&A hjälpte mig stilla. Jag fick tala om vilken väska jag skulle packa i ett tag så blev allt lite bättre. Ellen å Ellen! så heter flickan jag ska fara med. Hon är, liksom jag, öppen sprallig och musikalisk, otroligt vacker och go, det ska bli roligt att dela detta med henne. Bra jobbat Step Out folket som parat ihop oss jag tror på detta partnerskap. Step Out heter organisationen som vi åker ut med. Det är en del av EFK som är ett kyrkligt samfund i Sverige för er som inte vet de.

Min kära vän Mandy Pand sitter bredvid mig. Hon är fin för hon står ut med mig, hur vet jag inte men att, det vet jag. Hon har lovat att läsa min blogg, hoppas du vill det med. Så Tack! på förhand. och på återseende.

Love Peace And Förståelse



Princesse B & Ellen i hissen till Taiwans ambassad i Sthlm

2 kommentarer: