torsdag 2 september 2010

Om Jag vore en mygga skulle jag bo i Sälen

Jag sitter i mitt rum och äter bilar. Jag befinner mig i Taiwan med Ellen i ett stort stort rum med två sängar ett bord två stolar och en liten soffgrupp. Det känns rätt konstigt alltihopa men jag trivs bra än så länge. Det känns som om vi vart här i över en månad. Många nya intryck och många nya skyltar som man inte förstår. Vi har hunnit med en del idag. Träffat våra "chefer" och sett oss omkring i det närmaste området, skaffat telefonkort till mobilen (tog en och en halv timme för de var tvungna att skriva in mig i något system), fått ett nytt bord till ”lägenheten” hjälpt till i cafét där vi kommer att ha vårt näste, blivit bjudna på mat (varje dag till lunchen kommer vi ha en egen kock, inte illa). Nu i kväll har vi samtalat med en underbar man i 70 års åldern. Han talar mycket bra engelska och är hur söt som helst. Han berättade om sitt liv, hur han kommit dit han är idag, om hur han träffade sin fru och mycket mer, det vart en väldigt trevlig stund.

I övrigt så har jag en konstant liggande huvudvärk och flyser i 27 graders värme. Ar, trot eller ej med det är Ellen som är den svettiga av oss :)

Jag är konstant hungrig trotts att vi äter, vet inte vad de beror på (vissa tor kanske nu att jag gjort en Made in Taiwan men det har jag inte ;) ) Tror det kan bero på mängden mat vi äter, det blir ofta och lite, har hitintills inte ätit mig mätt någon gång men jag har ju bara vart här i ett dygn.

Ellen träffade just på vår första mygga och försöker nu göra en anordning till myggnätet. Hon är för härlig!

I morgon bär det av till Super Market med någon trevligt människa så vi får handla in mycket billig och god mat.

På flyget mot Hong Kong

Manner är vår maskot, förmodligen gjort i detta land men han är fin :D

Vår första Lunch

Vårt hem de senaste månaderna


Böneämne: Kommunikationen mellan oss och vår kontaktperson som inte talar engelska. En fantastisk driftig kvinna som vi hoppas komma närmre. Och att vi snart finner kamrater att leka med. Tack på förhand! AMEN

Kärlek och frid!

27° Taiwan

13° Stockholm



2 kommentarer:

  1. Haha! Han lagar mat till oss varje vardag lunch det är super bra :D. Man kan säga att vi är olika viktiga ;)

    SvaraRadera