onsdag 1 september 2010

Min sista vecka i Sverige


Nu är det bara tre dagar kvar tills jag lämnar landet och sätter min fot i världen. Med mensverk och sällskap som inte går att byta ut till något bättre tillbringar jag dagarna i Västerås och i Stockholm. En av mina förebilder kring ämnet mission och evangelisering har gett mig sitt sista tipps på hur jag kan förbereda mig innan jag nu åker, hans tips löd; Tillbringa tiden med vänner och familj och glöm inte tala om hur mycket du tycker om dem. Så det är det jag försökt göra denna veckan. Mitt schema är fullspäckat med besök och trevligheter i kombination med saker som står på ”Att göra” listan. Om Jag kunde skulle jag klona mig själv och vara kvar här hemma i Sverige och åka ut till Taiwan men riktigt så funkar det inte och riktigt så vill jag nog egentligen inte ha det heller. Men det är lätt att låta fantasin flöda ibland!

Nu är sista natten kommen i Stockholm. Det var vart en fantastisk vecka på alla sätt och vis. Att omge sig med människor man verkligen gillar och få utbyte i mat, ord och läten, det finns nog inget bättre än det.

Min vecka började med flytt till Västerås med Mor och syster. Sedan middag med Syster o A. Och fortsatte med mycket trivsamma bravader. Liksom Pissoar Boule och middag hos Mi och avslutande med flytt för Mandy Pand o Jo och Pakistan afton i Barkarby kollektivet.





Boule stället som äger :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar