torsdag 9 september 2010

Dagen som en blomma lagd i Herrens händer

Dagen började efter en lång och svettig natt, den jobbigaste av dem alla. Trötta och glada att vi lever klev vi upp till en ny dag med Herren. På schemat idag stod. BLOMMOR, blommor och åter blommor. Eller egentligen stod det lita annat men i mitt huvud tänkte jag bara blommor ;) Vår vän Jenny och hennes mor tog oss idag till en underbar plats fullt med blommor. Färden dit var med Skoter vilken är så coolt. Dock efter en timme fram och tillbaka på en sådan kändes det som om vi hade bajsat på oss tre gånger..

Jennys mor bjöd på Lunch och Middag och vi har ätit de två godaste måltiderna hittintills. Lyxiga dessutom. Vi tror att hennes mor har det gott ställt om ni förstår vad jag menar. Ikväll blev vi bjudna på en femous soppa som heter, ”Guld soppan” som tydligen är jätte dyr och som kungligheter äter, inte vanligt folk som oss. Så idag (och egentligen alla dagar) var vi princessor från Sverige.

Efter en lång och trevlig lunchfärd till blomsterland kom vi till jobbet närmare två timmar sent. Det var inte helt ok och vårt samvete var inte på stopp men vi hade hört av oss och talat om vart vi var och med vilka så det var ganska ok ändå. Två timmar spenderade vi på Second Hand affären med att damma av hyllor. Rätt segt men vi intalade oss att detta var en viktig uppgift, annars hade de inte satt oss på den; en uppgift som skulle utföras av någon och lotten hamnade på oss :)

Fortfarande trötta efter vår "heta natt" fick vi tillslut "duscha" och klä oss i rena kläder. Sedan bar det iväg till caféet och samtalsafton med vänner och nya vänner. Innan vi lämnade rummet blev det ett snabbt och kort samtal med Herren om styrka för kvällen. Och Hela kvällen blev ett bönesvar. Vi hade en härlig avslappnad kväll med många frågor ställda från vår vän Peter som ledde till många skratt och sällskapsspel.

Hej!

Vackra Jenny!

Av någon anledning var det denna som välkomnade oss till blomsterlandet. Taiwanesisk humor..

Jenny and her mother (the florist) during lunch.

Mätta mätta mätta, efter en brakar middag gjord av Li Papa ( vår kock) och Jennys mor.


Vad vore ett liv utan nya möten?!

Utan kunskapen från andra människor

Olikheterna och likheterna

Humorn och kärleken

Vad vore livet utan andra?!

Utan uppmuntran och ord byten.

Utan skratten som förlänger livet.

Inte mycket!


Sweden Night! Den blev lyckad på sitt sätt. Inte så många människor men det vart en trevlig stund och några helhjärtade personer kom som våra vänner och några till iaf. Men allt vi planerat vilket var vår lilla 4-kamp med, sätta knorr på grisen, ett sweden quiz, lägga ett sverife pussel på tid och penna i flaskan, blev det inte så mycket av. Men de gillade iaf vårt sverige-pussel och vårt quiz :) och våra chokladbollar som jag måste säga blev väldigt goda. Så Tack för alla böner.

Denna Affisch talar om att vi varje vecka kommer att ha en kväll som denna och att vi ska sjung spela teater och lära ut danser från vårt hemland. Vi fick panik bara av tanken gör att presstigen stiger. Men det blir nog bra trotts denna STORA bild som hänger på Caféet.

Sverige-pussel :D mycket roligt

Andlig fader som sitter på caféet var kväll och har andliga samtal med dem som vill.

Lägg märke till prästkrakarna i öronen..

Jenn & Ai Long (Ellen)

I kväll har jag läst ut Twilight, så mycket fin kärlek i denna boken. Jag vet att han är vampyr men Gud har skapat kärleken och den är blind... JAG VILL HA EN MAN ;) Jag lovar att jag inte tror på vampyrer, jag lovar.

Böneämne: Tacka alla som ber för oss ute i världen och som följer oss via internett. Ni hjälper oss i mycket, vi känner av ert stöd och er uppmuntran. Utan er hade vi inte klarat detta. Så TACK! Och be även en tacksam bön för min relation till Ellen, Varm och Omtänksam ung kvinna som jag var dag får möjligheten att lära känna mer. Hjälp mig gärna med att be för dem vi möter som inte mött Herren ännu, just nu har jag två unga tjejer i tankarna som är super härliga och som vi just lärt känna. Namn; Ashely och Jenn :) Tack på förhand! Amen.

26° Taiwan

16° Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar