söndag 12 september 2010

Hej Fina Hus!


Dr Dimond, Rosa och Jeans man.

Värdinnan, Jean!

Vackra Rosa, som gav oss så fina halsband i bilen på väg dit.

Här bärs halsbandet upp av en mycket fin kvinna ;)

Efter en dag då man känt sig som en kunglighet är det inte svårt att sova. Min natt började 21.30 igår kväll och slutade när kl ringde kl 08.00 i morse, så nu kan jag säga att jag är i samtid med Taiwan.

Vi var igår lördag hembjudna till Jean (som ni ser här ovan). Vi var viss om att hon bodde i ett flott hus men tänkte inte så mycket mer på det utan fick mer av en chock när vi nådde en port stor som ett litet hus och entrade en park full med blommor, träd och djur i alla sorter. Det kändes som om jag kommit hem :)
Kvällen vart lyckad, varm och roligt. Efter en promenad i trädgården som var två stora fotbollsplaner stor och lite kaffe och en kaka från landets bagerier blev vi bjudna på mat. När man blir bjuden på mat i detta land består det inte i en rätt utan av ca 16 rätter pär måltid, en buffé kan vi kalla det. Min mage vart ännu en dag över full efter att jag även fick hälla i mig Ellens kallasoppa (ni skulle sett vårt teamwork, utan att det märktes hällde jag i mig min kopp och sedan smidigt tog jag över hennes, inte lätt men vi gjorde det och jag mådde illa som en ko) som de älskar att bjuda på här i värmen och vad de även älskar är gelé. Dem har det i nästan all dricka och i teerna och till glassen och i deras kalla soppar som man bjuds på efter maten.

Idag söndag, har det vart en härlig dag, kyrkan som börjar 09.30 här och sedan hem och slappa och ut o springa i regnet och hem och maila ut viktiga mail och tala med MOR och nu ser jag på Halv Åtta hos mig; vilket underbart program det är. Jag ska börja se det varje vecka när jag har tid :D

Tack för en fin helg my Lord!

Böneämne: Be för vår kommande Sweden Night och att vi ska få fram de rätta orden när vi frågar i morgon om vad de förväntas av oss på denna punkten..

Ps. Några förslag på vad vi skulle kunna göra på en Sverige kväll? ds.

26° Taiwan
18° Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar