lördag 18 september 2010

Nu är Tufonen här!

En vecka till har gått och den har burit på många fina händelser. Dagarna går och sakta men säkert börjar dem bli till vardag och vår "lägenhet" börjar jag nu kalla hem och cafeét för jobbet. Jag har lyckats bli stammis på té shopen över gatan som jag besöker minst en gång om dagen. Jag trivs fortfarande väldigt bra. Idag har vi fått våra cyklar. Inte hunnit testa dem ännu, de är små men fina.

Här om dagen gick vi förbi ett utomhus gym.
Kanske inte kan kalla det gym men en utomhus rörelse plats kallar vi det.






Tyfonen är utanför vårt fönster. Vi vet ännu inte hur stor den när men det känns i hela huvudet och lite orolig i kroppen på vad som väntar oss i natt. Om den håller i sig och vi vaknar upp till en orolig stad så blir det ingen cykling till kyrkan i morgon. Men det återstår och se.

Nu har klockan slagit 02.00 och jag sitter fortfarande kvar vid datorn och talat med Mor min på Skype. Men nu sa vi just hej och god natt..

Klockan slår, tiden går
Jaget andas och vilar i frid
Regnet öser och solen stor bakom moln
trots det är leendet stort och natten ung
Tiden går och klockan den slår
Mitt jag ska nu till vaggan gå
Men med värme i hjärtat och själen mjuk som bomull
lägger jag mitt huvud på kudden, knäpper händerna och ber min godnatt bön.

Gud som haver, barnen kär
Se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder
Står min lycka i Guds händer
Lyckan kommer lyckan går
Men du förbliver Fader Vår

AMEN

27° Taiwan
10° Stockholm


1 kommentar:

  1. Vad häftigt! Jag tror att de har en sån där park i karate kid 2. Du måste se den! Saknar dig, och jag älskar dig mer än ord kan beskriva!

    SvaraRadera