lördag 16 oktober 2010

Vilken dag. Vilket liv. Vilken Skapare!

Efter en månad en vecka och 4 dagar på denna ö tyckte vi det var dax med en titt på vattnet. Vi sätter oss i en buss som vår vän Peter så fint pekat ut åt oss och inväntar synen på det stora "blå". Det visade sig vara det stora "grå" och mycket blåsigt, nästan så att jag blåste bort. Men det luktade hav och det var soligt och varmt och super härligt.
Mycket fisk på marknaden och många tillagnings metoder. Vi fick i oss någon stor friterad boll med musslor och vitkol till frukost som smakade helt ok. Efter ett litet mindre inbrott kom vi över från vår sida till stranden som väntade på oss likt en äng väntar på sina blommor en vårdag :)
Efter att ha blivit blöta om byxor tog vi av oss till trosor och gick i vattnet som måse ha varit upp mot 27°. Vi valde att inte ta med våra badkläder men det går alltid bra att nuda tänkte vi som hastigast. Så vi gick en liten bit ifrån de få människor som var på denna rätt stora strand och tog av oss bart om överkroppen och satte oss i vattnet och njöt. Trotts de salta äckliga vatten som hamnade på mina läppar vart det en riktigt härlig stund. När vi ser att våra väskor som legat en bra bit bort från vattnet nu nästan fylls av det springer våra halvnakna kroppar fort upp och möts av hårda sand vindar vilket var mindre uppskatade. Jag har fortfarande sand i öronen och kommer förmodligen ha ett bra tag framöver. Vi hittade några välformade stenar som vi ta oss på och somnade gott i solen någon timme innan våra magar skrek på mer mat.

Vi lyckades utan någon större hjälp ta oss till vattnet, njuta och ta oss hem igen.
Vilket dag. Vilket liv. Vilken skapare!

Dagen spenderad ute i hetta tenderar till solbränna, så nu är min lilla näsa röd och lika så mitt bröst. Det svider lite men jag ska strax sova på saken så jag hoppas att det lägger sig. Min rumskamrat "kräftan" säger att hennes brukar lägga sig efter en natt.

Det var vårt lilla äventyr idag :)


Fiskebåt.


Fiskare.

"Inbrottet"...

Vi.

Kram och godnatt!

26° Taiwan
4° Stockholm




1 kommentar:

  1. Jag är glad för eran skull för ni har tagit er till de"grå" havet på egen hand. Och att ni har haft en skön stund bara för er själva. Gud älskar er and me too:-) Kram // Mamma

    SvaraRadera