onsdag 20 oktober 2010

Taipei 101

En gång i tiden var detta världens högsta hus.

En regnig huvudstad.

Jag föredrar beef!

Jing, Ellen och Blanche


Ett nytt besök i huvudstaden Taipei i går slutade inte riktigt som vi planerat. Vi fick inte de vi kom dit för och det visade sig senare att vi inte behövde pappret som vi åkt dit för att få en stämpel på, lite drygt med så kan det vara. Upp ner hit och dit. Men vi fick några trevliga timmar i staden med en god vän trotts allt.

Dagen idag har vi försökt fixa med visum. Det slutade med att vi kommer göra en ny läkarundersökning som den jag gjorde innan jag for hit. Det känns lite bittert eftersom jag har papper med mig med den information de behöver men dem gäller inte här för det fattas en stämpel. Och så kostade dem mycket pengar i Sthlm. Men så kan det var, det är väl bara pengar säg en världslig sak... Upp ner hit och dit. Bittra tant Blanche på besök i huvudet.

Vad vore livet utan dig?
Vad vore livet utan mig?
Vad vore livet utan er?
Vad vore livet utan oss?
INGENTING!

Kvällen slutade på Kafét som vanligt. Med brist på annat spelades härliga filmsnuttar in med lite härlig musikalitet. Fick tyvärr inte upp någon här nu men den som väntar på något gott ;)

Jag älskar er mycket syster yster och snoriga mor!

Tack för idag!

1 kommentar:

  1. Är mycket bättre nu me "snorandet". Tråkigt att du inte kunde njuta mer av huvudstaden. En annan gång säkert. Kanske kan hjälpa dig på traven me slanten, kan säga mer den 27. Håll humöret uppe, de vinner energin på:-)Love you a lot....

    SvaraRadera