lördag 2 oktober 2010

Borgmästarn i bushen

Vad är en lördag utan tidig morgon, leka snickare ute i bushen och bli vän med borgmästaren, inte illa får jag väll säga. Det var längesedan jag var så trött som jag är nu. Efter 5 timmars sömn uppstigning kl 07.00 och en lång färd i bil hamnar vi ute i ingenstans där vi ska spendera dagen till kl 18.00 med att hjälpa äldre att bygga på sina hus. Vi kommer till en dam som bor i ett litet hus och som behöver få hjälp med att byta fönster och annat. Till en början kände vi oss överflödiga som vi käntos de senaste torsdagarna på second hand butiken. Men efter en stund blev vi sysselsatta med att fixa myggnäten till fönstren. Väl klara där for vi till nästa bygge. Vi kom till två män som bodde på var sida av en liten liten väg och som även dem behövde få hjälp med samma sak som damen. Värmen har legat på 30+ hela dagen så det har inte vart en lätt arbetsdag. Känner nu i huvudet att det snurrar lite trotts alla liter vatten jag drukigt. Innan vi for hem skulle vi kolla till Gumman lite och vem möter vi då om inte stadens borgmästare och en drös poliser och jornalister. Vi tar i hand med våra då riktigt skitiga händer och Ellen får till en liten nigning (duktig Ellen). Sedan får vi delta i en sermoni då Charpender´s Coffe Bar får ta emot en liten hyllning som tack för det bra volentära arbete de gör i komunen. Så nu är vi vän med Borgmästaren. :D Får se om han bjuder över oss nästa helg han sa nått om de ;) (Drömmer)

Det har vart en lång dag och vi är nu hemkomna efter min längsta arbetsdag någonsin, 12 timmar slutade den på. Vi slocknade som små barn i baksätet hem. Nu har jag just fått i mig några Dumplings (som tortellini fast så så mycket godare) och nu väntas en Idol fredags final. Jag är mycket stolt över vår prestation idag. Den har vart lärorik och härliga skratt har det bjudigts på. Det fins verkligen dem som har det sämre ställt kan jag säga med detta. Här nedan bjudes på lite härliga bilder från den härliga och långa och varma dagen. Njut!




Damens som bor i huset


Christine vår handledare, en riktigt driftig kvinna



Den sötaste av dem alla och den bästa av dem alla Phil











Tack för idag!

1 kommentar: