måndag 11 oktober 2010

Dagen Idag

Idag har vi haft vår kinesiska lektion, fick lära oss månaderna det kommer nog till mer använning än att kunna tala om hur arg och irriterad man är vilket vi fått lära oss de två senaste veckorna. Hon är kunnig vår lärare men lite svår att komma in på livet. Hon är söt och snäll men när hon börjar med hennes upprepningar vilket hon gör nästan hela tiden, måste jag hålla irritationen tillbaka. Man kan knappt fråga henne något när hon satt i gång och upprepa och jag känner mig dum om jag skulle tala om för henne att jag inte lära mig något på det sättet. Men som sagt hon är söt och snäll och vi lär oss lite kinesiska ord och det är ju bra iaf.

Vi hade vår första engelska lektion ett fritids idag vilket var riktigt roligt. Varje måndag från och med nu har vi denna klass. Barnen kan ingen engelska alls vilket gör komunikationen lite svårare men vår Kinesiska lärare har lovat följa med så ofta hon kan.

Efter lektionen tog vi oss en långpromenad lite utanför vårt kvarter vilket var riktigt härligt. Vi fick ett grepp om vart saker och ting låg i förhållande till vårt hem och sådant älskar jag. Efter någon timme till fots köpte vi med oss lite stekt ris och gräs som vi kallar en av våra favoriter, det ser ut som gräs och är väldigt gott, kom vi hem åt och har sedan dess bara tagit det lilla lugna. I morgon, mycket och planera inför veckan som vanligt. När jag tänker på hur mycket vi har hunnit med sedan vi kom hit så blir jag nästan förvånad.

Dagen D kan sammanfattas i ordet HÄRLIGT.

Hoppas din dag vart lika så?!

Dagens promenad
Vi hittade ett av Universiteten i staden. Och det vi tror var studentlägenheter. Bor som packade sillar gör man som student. Jag trivdes i kvarteren runt detta stora hus.

Inte långt från vårt hus fann vi denna man i solen. Vi behövde inte vandra långt för att finna lugnet om man kan bort se från billjuden vill säga.. Det ser iaf lugnt ut :)



27° Taiwan
10° Stockholm

1 kommentar:

  1. Vad roligt att det går bra för dig.Saknar dig (mycket). Jag visste att det var det jag skulle ha gjort (följa med dig). Du kanske kan lära mig lite kinesiska när du kommer hem skratt.Ha det så bra så hörs vi. Älskar dig/moster

    SvaraRadera