fredag 23 september 2011

Jag och mina vantar

Jag fick vandra hem med ett leende på läpparna och med varma händer. Väl hemma möttes jag av ett härligt Hej av en av mina livskamrater just nu. Efter ett långt härligt samtal kring vänner och beteenden sitter jag nu för mig själv i det som kallas mitt rum där jag trivs så så bra och där jag utom räckhåll för omvärlden finner en oas. Hela lägenheten infinner sig som en oas i mitt liv. Det är allt vad jag vill att mitt hem ska vara en oas från omvärlden där samtal blandas med film, musik, god mat och Bibeln, skapar en härlig atmosfär.

Blåsten dansade med trädkronorna i dagens solsken
Med vinden fördes mina tankar till glädjen och hoppet
Genom rutan kände jag klart höstens vilja att möta sommaren och ta över
Med fingervantar på entrade jag dagen med förväntan och nyfikenhet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar