måndag 25 juli 2011

Det är inte så länge sedan, men mycket har hänt; jag kommer hem igen.

Kärlek!

Min Gotlands vistelse vart riktigt lyckad. Jag anländer på eftermiddagen tillsammans med Lo och hennes familj till ett hus som kändes som idyllen själv. Så fint och omringat i kärlek. Jag älskar familjen Lind. Det är familjen som jag tidigare bodde hos när jag bodde i Västerås senast, år 2009. Idali jobbade under dagarna men vi fick leka med henne på kvällarna och nätterna vilket vart härligt. Jag o Lo cyklade runt och njöt av ön och dess natur, jag har lärt mig att det finns någonting som kallas alvaret och att det enligt Lo ser väldigt allvarligt ut på alvaret. Det är som stora fält med små fula buskar på, det ser mindre inbjudande ut. Och så har jag förälskat mig i en stor tavla visandes tre svarta korpar i ett träd en november kväll, den vill kosta 250 000 så jag funderar på att investera i en sådan. Konstnären heter Lars Johansson och ska tydligen vara en av Sveriges bästa, och om jag ska säga det själv så är han helt ok.

Just nu sitter jag och tittar på ett program om trädgårdar. En man reser runt i Asien för att finna den "bästa" trädgården. Vad är en trädgård? - En avgränsad plats där man har odlingar av olika slag. Jag älskar trädgårdar. Jag älskar allt grönt som lever i en trädgård. Jag vill bli trädgårdsmästare i livet och med livet. Jag vill omge mig själv med grönska. Grönska i själen och grönska i kroppen. Jag vill vara en del av Den Största av de Största och Den Vackraste av de Vackra Trädgårdar.

Jag saknar Taiwan, och alla olika nudlar som jag fick äta där med pinnar och en liten sked. Just nu hostar jag så mycket att mina inälvor snart hoppar ut. Vad jag också saknar med Taiwan, vilket jag aldrig trodde jag skulle sakna, är alla människor runt mig som talar om vad som är bäst för mig när jag är sjuk. Skulle Christine höra mig nu skulle hon tvinga mig på sin skoter och köra mig till närmaste Sjukhus. Jag skulle försöka förklara att det är ok fast det kanske igentligen inte är det men hon skulle inte förstå och så då skulle hon ringa Phil eller Peggy och be dom föklara vad hon menar och vad hon tycker att jag borde göra. Sedan skulle hon köra hem mig och köpa någon konstig soppa och säga "drink, good for ... och peka på halsen. You stop ... och så visar hon hur jag hostar." Jag saknar det! Jag känner mig inte klar med ddet

Nästa steg i mitt livs schema är sömn. Jag har haft en härlig dag på jobbet. Jag har hunnit njuta av livet och sommaren trotts att jag arbetat. Och min hosta har vart snäll under dagen. Jag blir inte riktigt klok på den men i morgon ska jag göra någonting som jag kanske borde gjort för en vecka sedan; gå till Apoteket och köpa någonting som kan hjälpa min hosta och mina sömnlösa nätter. Får se vad apoteket kan göra för min hosta. Nästa steg är annars farbror docktorn.

Lev med mig!

Njut med mig!

Andas med mig!

Var en del av mitt liv.

Var en del av min trädgård.

Vill du det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar