onsdag 13 juli 2011

God natt Wan An Good Night Bonvoui

Att leva ett helt annat liv än planerat är det som jag nu funderar över på småtimmarna.
Hur mycket går det egentligen att planera och hur mycket är det att bara att följa med och känna in vad det är som är rätt just för mig och just i detta nu?!
Om ingenting säger att planen som låg på bordet är fel men inte häller den som just kom upp på spelplan, hur ska vi då veta vad som är rätt just nu.
Oavsett vad som väljs så tror jag på en Högre Makt som hjälper mitt liv till det bästa. Ibland handlar det om, eller rätt ofta kanske, att bara välja spår. Ta sin spelgubbe och börja slå tärningarna. Inte kan jag egentligen veta vad som komma skall efter nästa krönt, inte häller vem som står där och väntar. Sitta på arslet det kan jag, länge om så behövs, men slå sexor på tärningarna i Yatzy är lite svårare. Men jag vill satsa på full pott, satsa på det största som ger mig 50 extra poäng. Jag tror jag kommer och satsa på det ovissa. Jag gör det! Jag gör det nu; fort innan jag hinner ångra mig.

God natt Wan An Good Night Bonvoui!

Ellen, I miss you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar