måndag 4 juli 2011

Att älska är att välja


Midsommarfest!

Ledig dag med Mandy Pand och Henkish

Livet!

Hej!

Jag sitter vid mitt fönster och önskar att jag fick en kyss.

Lägret har nu varat i två veckor, en vecka kvar. Det känns som att vi nu har kommit in i allting. Med VI, så menar jag VI alla på lägret. Söndagens Högmässa var härlig inpirerande och andligt skön. Prällen Mats ger oss av orden från Herren och fyller tillvaron med energi till livet.
Lägret börjar lida mot sitt slut och jag känner redan hur svårt det kommer att vara när jag ska säga hej då till alla dessa små. Har jag blivit starkare, uthålligare, längre eller smartare?! Jag tror det. Det hinner hända mycket på tre veckor som det just i detta slår mig att jag varit här. Två hajker rikare och snorigare sitter jag nu här och ska planera min sista lektion till mina barn. Har jag påverkat dessa små med det jag kan? Har jag påverkat på ett sådant sätt som Gud ville?

Jag har fjärilar i min mage!
Dem är inte mina egna utan andras.
Den femtonåriga kärleken minns jag som igår,
ville använda så få ord som möjligt men ändå vara tydlig.
Livet var inte lätt då och det har inte blivit lättare!
Men jag har fjärilar i min mage, många fjärilar,
även om dom inte är mina och även om det inte blir ett vi
så glädjes mitt jag så enormt över att fjärilarna ändå är på besök.
Avunds frisk är vad jag är!

Vad handlar inte livet om, om inte att helt och fult att vara dig själv.
Kvar sutten vid mitt bord vid fönstret ser jag en konfirmand promenerandes från kyrkan. Han blundar och tar sig fram riktigt bra. Det får mig att le. Han utforskar och funderar och är hur härlig som helst. Jag kan inte tacka nog för mycket över alla dessa mini vuxna människor som jag träffat nu under lägret. Jag njuter helt och fullt!

Idag är jag ledig och ska göra mitt bästa till att inte göra någonting. Det kommer inte att funka men jag ska iaf ta det lugnt. Får se när Amandian vaknar om hon känner för en liten tripp eller så. Jag mår bra just nu. Hormonerna sprutar ut men jag har blivit duktig på att hantera dem.
Min syster är i Ryssland. Hjälp mig och be över att hon ska få två härliga veckor.

Ses när vi ses!

2 kommentarer:

  1. B jag ber för dig å P! Coolt att hon åkt dit - bara coolt!
    Du är fin - jag saknar dig!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar dig för du är DU......Puss och kram

    SvaraRadera