lördag 4 december 2010

Drömmen som en dag blev sann

Några av de finaste människorna jag
träffat sedan jag kom hit till ön är vår militärgrupp som kommer till oss varje torsdag. De bär på så mycket energi och vilja och mitt jag fasineras över deras liv och historier. Hur liv kan se så olika ut. Igår fredag bjöd jag in oss till deras skola. Det vart en stund av nervositet och härliga skratt. Jag var som ett nervöst barn över att åka dit, nervös på ett härligt sett som är svårt att förklara. Vi hade blivit ombedda att ta med oss ID handlingar, bara det gjorde mig lite nervös. (Vet inte varför). När vi kommer fram är det genom en stor port vi åker med bilen. Porten vaktades av flera grön klädda soldater med stora gevär på magen. I högtalarna i bilen hördes klassisk pampig musik som gjorde att livet just för minuten kändes som en film. Vi möts av två av våra härliga vänner iklädda uniform. Det är så sjukt hett på killar liksom på tjejer. Vi tillbringade två och en halnv timme på denna militärskola. När vi åkte därifrån efter en runtur med läraren på det enorma området, bjöds vi på lunch med två av våra militär vänner och deras chef. En intressant lunch. Jag är så tacksam över varje dags välsignelser. Varje dag går under Herrens välsignelser och jag känner dem och ser dem tydligt. Varm känner jag mig i kroppen, tårögd över att jag en dag kommer lämna detta ställe men tacksam över ALLT. Drömmen som en dag blev sann är den att jag får leka med soldater och få en inblick i hur det är att leva det livet.





















































Julgranen är nu uppe tack vare mig och Ellen. Och den blev så fin ska ni veta. Och det bästa av allt; Julkaländern till personalen på jobbet är nu i rullnig och väldigt uppskattad vilket är av stor glädje för oss.


Tack för alla ni som satt in pengar redan nu. Responsen har vart så bra och det är en stor välsignelse för oss i vårt arbete med denna konsert. Tack Tack Tack!

Nu ska jag sova för att orka upp till kyrkan kl 08.00 för lite rep.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar