måndag 6 december 2010

Allt kan hända här i livet.

Allt kan hända här i livet.
Du kan vandra ena dagen på en strand och andra dagen ligga begrav under en lavin. Vad händer med omvärlden när du dör? Ingenting, enligt Nando Parrado, en av 16 överlevare från en av världens värsta flygkrasch historier. Det som händer är ingenting. Från att vara död, vandrandes tills fot över Anderna bärandes promenad skor. 19 år gammal. Till att komma hem till sitt döda liv efter 2.5 månader i vinter och kyla. Allt kan hända här i livet.
Trotts det kan rädslan till detta göra så att vi slutar leva. Det som höll Nando Parrado på fötter var kärleken till hans far. Den höll honom på fötter. Ingen ska behöva leva ensam. Visst är det så att allting kan hända, och trotts att ingenting, i det stora hela, förändras när jag dör måste vandringen fortsätta så att livet blir mer än allt värt att vandra under. Om så inte för dig själv, lev då för dina medmänniskor som får hjälpa dig att finna meningen med livet igen.

Sittandes på golvet i hallen lyssnar jag till Robbie Williams och Take That. Lurarna förvandlas till blommor. Från att se sig själv som ingen sångare till att äga de flesta med sin röst, hjälper mig Robbie Williams att påminnas att ingenting är omöjligt. Jag visste det sedan innan men nu efter ett program av Skavlan blir jag på nytt påmind. Allt kan hända här i livet, ingenting är häller omöjligt.

Till det stora A:et - min vän som inte är som andra. Min vän som värmer hjärtat mitt med att gång på gång visa hur mycket det går att känna i en annan människa. Tacksamhet är ordet. Tacksamhet är det som håller människor samman, tacksamheten till Kärleken.

StarBucks för några dagar sedan. De har den bästa skummade mjölken i världen
Fantastiskt! Denna gör mig så glad! Vackrare kvinna finns inte i Taiwan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar