onsdag 17 november 2010

Påfyllning av te & livsnjutning

Jag fann en kopp med kaffe en bekväm fåtölj och en härlig atmosfär i min vardag idag. Jag sitter på mitt café, vårt café med datorn i knät och skriver tankar och formuleringar om sverige som land. Vem bor där? Vad gör vi där? Hur ser kulturen ut? Etc etc. Musik som skapar trygghet, den sorten som vi finner i Disney filmerna, kommer ur högtalarna. Jag har en fin kvinna bredvid mig görandes samma sak som mig, skriver om sitt fosterland. Jag trivs. Det är tisdag, en dag som ofta går mig förbi utan att jag tänker så mycket på den, men den är värd att tänkas på för det är en dag som Herren skapat åt oss. Så jag måste passa på att se den med dess möjligheter. Idag är dagen perfekt. Jag trivs. Efter en härlig bönestund tillsammans hamnade vi som vanligt på caféet för Free Talken. Jag kännde det som att vi hade Anden i oss hela kvällen på ett härligt och flummigt sätt. Fick träffa nya vänner och namnge dem på engelska, det landade på Jeffery och Wayen efter många alternativ och heta diskutioner med flickvänner... Tack för en härligt Tisdag!

Vinden förde oss till en plats som fick hjärtat att andas kärlek.

Talades om livet och små minnen vi delar, fann jag oss sittandes på cafét, La Promenad, hållandes var sin kopp te i handen.

Över bordet hördes ord i formulering kring dop och morgonrutiner.

Efter någon timme i en del av paradiset återvänder vi till vardagen med påfyllning av te och livsnjutning.

God natt & Tack för idag Ellen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar