onsdag 10 november 2010

Princessan Vit har levt i 23 år

Då var jag 23. Det känns riktigt bra faktiskt.

Efter en härlig svensk morgon i sverige anda, med resterna av älgkorven, räkost, blåbärssylt och té + lite svenne TV (tackar Herren för svt play), bar det iväg till Jobbet. Under tisdagarna brukar det inte hända så mycket men idag låg där ett fint paket from mor min. Ännu mera korv som ska tillagas i afton och härliga kort som fick krokodiltårarna att strömma även denna dagen till ära. Man blir så glad när man påminns om att det finns människor som känner än, ibland bättre än än själv. Tack Mor!

Under eftermiddagen fick jag en fin handplockad bukett av en man på jobbet och lite senare kommer min favorit in med en stor tårta, jag är inte så mycket för det söta men ack så glad jag blev. Choklad tårta tre lager, vanilj, choklad och sylt. Jag grät inte men när till. "Jag vet att du kan baka tårta själv, men jag ville ändå ge dig något så jag köpte en" var hand ursäkt. Glädje.

Efter en härlig dag kom jag hem satte på mig mina nya fina luddiga strömpor och min mysiga kofta som jag på morgonen fått av Ellen, en riktig lite pudding. Kvälen forsatte men härliga samtal från vänner och familj som fyllde på i själen. Tack för allt!

Nu kväll men en Sherri liggandes på golvet efter att hon igår kväll blivit förföljd av en man i ibil ville vi inte låta henne sova själv denna natten. Hon kom till Caféet i afton med gråten i halsen över gårdagen och hade inte kunnat sova alls. Nu sover hon som en söt liten flicka.

Du natt för B efter en kväll som jag trotts all glädje jag omringas av har känt mig rätt tom. Saknad över vänner och familj och mammas mat, trodde jag aldrig skulle säga det men jag saknar mammas mat. Den växer jag nog aldrig i från. Saknar de svenska råvarorna. Men idag har jag lagat, frukostkorv (från mor) potatis och en löksås a la Blanche ;) Väldigt gott vart det.

Min födelsedag



Mannen som köpte min vackra tårta. Jemie.

Ellen och DingDong.


2 kommentarer:

  1. Kul att korvrätten blev bra, inga dåliga magar efteråt;-)Den ckokladtårtan sog riktigt god ut.. Puss och kram från MOR

    SvaraRadera
  2. Ord från vår FADER: Ps.139:13-14 Dela med dig dessa ord till ellen oxå.

    SvaraRadera