torsdag 19 augusti 2010

Visum visum visum!!!! Snälla be för mitt visum!!!!

Jag skulle hämta ut mitt Visum igår men fick inte för mitt fantastiska jag har inte två identifikationer utan bara ett och det ligger i brevet med visumet. Det är inte ok. Jag började gråta i butiken och eftersom jag redan är snorig så snorade jag också. Jag fick cykla hem utan mitt visum i handen. Väl hemma ringde jag ambassaden och frågade om de kunde ringa posten och be dem skicka tillbaka brevet till dem. Jag hoppas verkligen att de går för annars kan jag inte få ut mitt visum.

Besökte banken idag för att fixa ett ID kort. Kvinnan fick mig att må illa. Det är inte ofta i vårt lilla land Sverige som jag känner mig som en okunnig utlänning som inte har något att göra här. Så fick hon mig att känna, med hennes ord val som tryckte ner min person. Det var länge sedan jag blev så irriterad på en kvinna. Jag började nära på gråta över min behandling. INTE OK! Det visade sig vara fel papper jag hade från skatteverket så jag kunde inte fixa ett nytt ID. Även om jag hade rätt papper skulle jag inte hinna få det innan jag åker och det hjälper mig inte när det kommer till mina visum papper. AaAaAaAa! Jag blir trött. Men en dam i affären sa att det kommer att ordna sig och det tror jag med men det känns bara så tungt.

Ord. 16:3 - Lägg allt du gör i Herrens hand så kommer dina planer att lyckas.
Så nu har jag lagt mina Visum papper i Hans hand...


Två av de vackraste flickorna i Ö-vik,
påminde om mig och min syster som små, underbara barn.


14° Stockholm
27° Taiwan



2 kommentarer: