måndag 9 augusti 2010

Min Helg

Lördagen har jag tillbringat hos Ellen i Örebro. Vi har besökt dem som senast var på den platsen som vi ska till i Taiwan. Det var mycket trevlig vistelse och intresset och förväntningarna på resan har kommit upp till ytan, blivit större och det känns väldigt bra. Vi fick se bilder på deras lägenhet och på kyrkan vi ska till. Om vi får samma lägenhet vet vi inte men oddsen pekar på det och blir det så kommer vi få en varsin stor dubbelsäng.

Just ni befinner jag mig i Köping hos moster. Sovit i hängmattan på altanen i natt. Trodde det skulle bli besvärligare än det blev. Det enda jobbiga var att finna ställningar som man trivdes med men när man gjorde det så var det riktigt skönt.

Besökte S i går, blev bjuden på fika. Underbart att möta honom igen. Han påminde mig om att det är de små ting hos en människa som gör hela människan. Hans pedagogiska röst som bara han kan ta fram och de stora ögonen när han förklarar något han brinner för. Så fin kille. Tunnare och mindre nu, men likafullt så fin.

Frizon i morgon; spännande! Musik, mycket folk och härlig miljö. Be för att det blir sol hela veckan.

21° Stockholm
29° Taiwan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar