fredag 4 mars 2011

Vem vill börja kasta?

Tankarna kommer och tankarna går

men ändå är rädslan den som består

Vad händer i morgon det som händer idag

kommer jag vara vaken eller ett vrak.

Härligt är livet i dess gestalt men utan min mormor känns livet så kallt

naturen har sagt sitt eller är det en myt, att vi alla dör bort från vårt eviga liv.

Tankarna kommer och tankarna går

Jag tänker på synden som knackar på

Vem är du den fula som står utanför dörr?

Vill du förklara varför öppen är mun?

Fingrar som flagnar en rygg som är torr

men livet det rullar likt som en boll

Tankarna flyger i huvudet mitt,

vart ska jag börja den dag som är ditt


1 kommentar:

  1. pax för att jag ska skapa en kommentera-trend!
    saknar din ljuva poesi. mkt bra denna. älskar att den går lite på rim!

    SvaraRadera