tisdag 1 mars 2011

60 kilogram tyngre & en livserfarenhet rikare

Nu handlar livet om att går vidare med nya erfarenheter och nya vänner/ familj att få in i vardagen. Jag har nu anlänt till Sverige och kylan, trodde jag skulle frysa mer när jag klev ut men jag överlevde. Min väska vägde 28 kg och i förra veckan skickade jag hem ytterligare 30 kg på posten. Ett halv år och 60 kg tyngre är inte illa. Mor och Ar och Eva kom så fint och hämtade upp mig på flygplatsen med blommor och semlor och en fantastisk doft som jag saknat så. Det visade sig att jag från Bankok hade beställt 1 klass hela vägen hem. Nu kanske ni tänker, det var därför biljetten var så dyr (ni som vet priset) men nej, den var inte så mycket dyrare än andra biljetter. För min del såg jag det som en välsignelse att få äta och dricka hur mycket jag ville och gott var det dessutom. Tack!

Nu leker livet vidare. Idag ska jag ta hand om min sjuka mor, gå till affären, och få upp mina vinterkläder sedan laga till en soppa till sjuklingen. Ser fram emot att få bära mina vinterskor.

Livet är oförutsägbart.
Vad som händer i dag kan vi inte veta
det är bara tiden som kan.
Kärleken är tids lös
min kärlek till landet varar för evigt.
Min kärlek till personerna har en plats i mitt innersta rum
Tack för nu, tack för då, tack för dagen!



From a white Princesse, in a white country.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar