söndag 20 mars 2011

I miss but I am still rich

Med guld i mun sitter jag vid ett bord och glor. Funderar över livets historier och bariärer och underar om jag inte blivit lite gammal, förmodligen inte. Hörde idag att 35 är det nya 25. Kommer det betyda att ingen kille är mogen att stadga sig innan det för oss som kvinnor är försent att skaffa barn?! Hoppas inte det.

I funderar träsket och förvirringens anda har jag tagit mig igenom en vecka på Stockholms gator. Med en syster som jag älskar så högt har jag ätit mycket gott, skrattat högt och sett mycket på the Cosby Show. Kärlek!

Med gamla och nya vänner har jag sagt hej och hejdå på samma kväll. Samtalat och Lekt runt. Livet möts och slits isär lika fort, hinner knappt ta tre djupa andetag innan.

I miss Taiwan, and Ellen and Chase and Sharri and Cindy and Ivan and Peter and the Twins so much. The people at the Coffee Bar. Phil. Fong. And I miss to listen to Kevin and the worship songs in church. I miss so much but I am still rich in God. I miss but I am still rich. I'll try not to forget that!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar