onsdag 14 december 2011

I min melankoli

Idag bär jag röda klackskor, en svart beige klänning och min får-skin´s kappa. Jag känner mig som en princessa där jag vandrar gata upp och gata ner för att fånga tillvaron. De senaste nätterna har min genomsnittliga läggnings tid varit kl 03.00. Jag har funderat över detta, hur det kommer sig, men inte kommit fram till något svar. Min kropp vill inte sova och hjärnan vill fokusera på det som finns framför datorn. Jag ser mig själv sitta i ett rum med vita väggar och bara en säng. Jag har nog aldrig hängt så mycket i min säng som denna hösten, vi har som blivit ett.

Credo, hela min tillvaro kretsar kring detta ord, JAG TROR. Ingenting som jag inte älskar men ack så ensam jag har känt mig stundvis denna hösten. Dagarna går men inte alltid lika enkelt. Men det ungdomar jag får möta ger mig kraft och ork. Gud är en god Gud! Det är tack o lov fler härliga glimtar i tillvaron än inga alls, så trotts fåtal ensamma dagar har jag det riktigt bra.

Jullunch - idag har Credo sin årliga julknytis, min uppgift blev att köpa de finaste av alla clemmentiner

Nu tackar jag för nu med en härlig juldänga;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar