måndag 16 december 2013

Helgens trevligheter

Måndag innebär skola. Efter en helg hemma hos mor med lite för lite sömn, mycket god mat, skratt, tårar, remaking av gamla kort, brännsår på tummen och kära återseendet av gamla och nya vänner, är jag nu tillbaka i Hammarkullen. Har en del att ta igen i skolan nu innan julen kommer och knackar på och med det även en stor bergskedja i Italien och mycket utförsåkning. Jag tittar på högen med böcker som jag måste läsa och känner en viss hopplöshet över att komma igenom dem. Men idag har varit en mycket fin dag. Har känt att jag är på rättplats med utbildning vilket alltid är en välkomnande insikt som tittar fram titt som tätt. Dagens tema - globaliseringen av socialpedagogiken samt information om nästa hemtenta som ska skrivas över jul och nyår. Funderingar över om jag skulle vilja göra min VFU (verksamhets förlagd utbildning) någon annan stans än i Sverige har växkts. Det skulle vara i tre månader termin fyra, men tankarna planteras redan nu då man måste söka och komma med. Den som lever våren 2015 får se hur det blir med den saken. 

Nu väntar vetenskapsteori boken. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar