onsdag 11 december 2013

Bildningens land - Hammarkullen


Ord som ännu inte formulerats. Tankar som ännu inte tänkts klar. En reflektion i frustation över ämnet. Någon som lägger sin hand på din kind. Alltid känna sig behövd. Alltid våga vara ärligt, i förhoppningen att en dag, finna platsen där du får vara du. I gemenskapen bildas vi, ovetandes om att under morgondagen börjar de nya på nytt. Tankar. Ord. Handling. Vetskap. Kunskap. Kaos. Tid. Medmänsklighet. Liv. Några ord började det som, men idag är dem verklighet. I kaoset bildar vi gemenskap som för livet in i kunskap och som med hjälp av handlingen och med tiden, för oss in i Bildningens Land.





Jag är numera en student som bor i Göteborg, Hammarkullen, Angered. Jag pluggar till Socialpedagog i Trolhättan och försöker bilda mig så mycket jag kan. Mina drömmar är dem samma som förr bara att jag nu delar vardagen med lite andra människor och framför allt med O som jag brukar kalla pojkvän när han inte hör på. Min tanke är att fösa liv i denna blogg igen så mina nära och kära långt borta kan följa med på vad som händer här nere. Men också vill jag få liv i den igen för jag har känt en saknad i att formulera mina tankar i ord på ett papper eller på en webb. Vill du hänga med på min resa; LIVET, så är du välkommen att följa mig här eller där eller inte alls, spelar mig ingen större roll.

Senaste nytt:
Har klarat min första egna hemtenta och har skrivit min andra. Jag vet; det är stort. Också har jag snart gått på Högskola Väst i en hel termin och jag har inte gått under; känner mig glad och tacksam.
Har ett förstahandskontrakt på en väldigt fin lägenhet och trivs väldigt bra i den. Bor tillsammans med en J som är en väldigt fin och härlig tjej. Har gjort en undersökning på om jag har Dyslexi, vilket jag har velat gör i många herrans år nu. Får svar efter jul. Ska åka skidor till Alperna över julen vilket också det har varit en dröm sedan Lo och hennes familj åkte dit i tonåren. Jag får bo i samma stad som M & J vilket också varit en dröm länge. 

Det finns mycket som jag vill tacka för och är glad över men det får komma allt eftersom tiden går.


Vacker sång. 
Sherri Youngward – Yet I Will Rejoice - Habakkuk 3:17-18 (feat. Danny Donnelly)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar