måndag 25 april 2011

Kommunikation

Att samtala med andra av samma kön är bara för härligt.
Samma språk och likasinnad humor, gör mig glad.
Dock den ända utan barn men vad gör det, att leva nära inpå drömmen ser jag som lärorikt.
Att bönen styrker samhörigheten är jag säker på, tacka Herren ty han är God!

Samtal med en gammal vän är inte heller fel trotts tiden som inte alltid finns.
Men jag är tacksam för det lilla.

Efter en Påsk I Glädje känner jag än mer att allt är möjligt denna våren!

Jag vet en dejlig rosa

och vit som liljeblad.

När jag på henne tänker,

så görs mitt hjärta glad.

Dess stämma ger en hjärtans tröst,

lik näktergalens blida röst,

så hövisk och så ljuv.


Som solen fagert skiner,

är hon som purpur klar.

Gud låt dig aldrig sörja

men alltid vara glad!

Må de få komma samman

med hjärtans fröjd och gamman,

som längta till varann!


Var dag går solen ned och dagelig uppgår

När kommer dagen blider att jag dig skåda får

i hågen är du jämt mig när

Farväl farväl, min hjärtas kär

Mångtusende godnatt


Jag saknar dig mormor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar