lördag 30 april 2011

Hemtjänsten

Jag lär mig så mycket om livet på mitt jobb.
Perioden i mitt liv just nu kallar jag övergångsperioden. Varje dag bär på välsignelser och rikedomar från dess att jag öppnar ögonen tills dess att dem stängs på kvällen. Även om jag kanske inte alltid trivs med att flänga runt så är stunderna tillsammans med mina äldre ändå fantastiska. I torsdags fick jag i läxa att lära mig de 10 budorden. Nu tänker du säker; varför kan du inte redan dom du som kallar dig kristen, och det gör jag med, därför så började jag dagen med att läsa på dessa så jag stolt kunde tala om dom för henne, men stolt vart jag inte tyvärr för jag hände upp mig på ord runtomkring meningarna när jag läste dem. För er (och för mig) som kallar sig kristen men inte kan de tio budorden kommer de här.

  1. Du ska inte ha andra gudar vid sidan av mig.
  1. Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn.
  1. Tänk på att hålla sabbatsdagen helig.
  1. Visa aktning för din far och din mor, så att du får leva länge i det land som Herren, din Gud, ger dig.
  1. Du ska inte dräpa.
  1. Du ska inte begå äktenskapsbrott.
  1. Du ska inte stjäla.
  1. Du ska inte vittna falskt mot din nästa.
  1. Du ska inte ha begär till din nästas hus.
  1. Du ska inte ha begär till din nästas hustru, inte heller hans tjänare eller hans tjänarinna, inte heller hans oxe eller hans åsna, eller något annat som tillhör honom.

Öva öva öva!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar