torsdag 2 januari 2014

Höga berg och djupa dalar...

... här är berget som mig behagar. Nu är jag hem kommen från Alperna och staden Passo Tonale och sitter nu i en soffa i Linköping och ska strax fortsätta skrivandet på min hemtentamen. Men först ska jag berätta lite om julen min. 

Passo Tonale är en stad i norra Italien som ligger 1880 meter över havet. Det är platsen som jag spenderat en vecka i under julen, tillsammans med O´s föräldrar och bror samt farbror med familj. Vi har åkt skidor i dimma, i snöstorm och i fantastiskt solsken om dagarna och haft hytte kos om kvällarna. Det har varit en vecka av skratt, gråt och fina samtal och jag hade inte velat fira jul detta året på något annat sätt. Tack Sven för att jag fick följa med och för en väl planerad resa. 


Min julaftons frukost, från O. Han känner min väl efter lite mer än ett år. 



Dimma.


Hytte kos.


Julafton.


Juldagen. 


En Alptopp.


Två pojkar på en alptopp.


En princessa i en alplift.


Trötta resenärer efter en tidig morgon ner från en alptopp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar